Jak przygotować soki dla dzieci z wyciskarki?

2022-03-11
Jak przygotować soki dla dzieci z wyciskarki?

Chcąc zapewnić dzieciom prawidłowy rozwój, z pewnością jednym z kluczowych elementów są witaminy. Odpowiednia ich ilość każdego dnia, odgrywa niezwykle duże znaczenie w kwestii prawidłowego rozwoju dzieci, ich samopoczucia, energii czy koncentracji. Idealnym sposobem na to, by dostarczyć je do organizmu są z pewnością soki dla dzieci, które odpowiednio skomponowane, stanowią prawdziwą bombę witaminową i dla tego najmłodszego i dla nieco starszego już dziecka. Doskonałe, najlepsze dla naszych dzieci soki wyciskane można przygotować samodzielnie. W ten bowiem sposób w ich składzie znaleźć może się to wszystko, co dzieci lubią najbardziej, ale i co jest źródłem największej ilości witamin. Istotne znaczenie odgrywa tylko odpowiednia wyciskarka do soków, z pomocą której to ich przygotowywanie może być niezwykle szybkie, proste i co istotne, przyjemne.

Nie ma wątpliwości, iż najlepszym sposobem na nawodnienie organizmu jest oczywiście woda. Zarówno dzieci, jak również i dorośli powinni posiadać nawyk codziennego jej picia. Nie zawsze jednak dzieci chcą ją pić, ale też i niekoniecznie tylko ona musi być jedynym napojem. Sok owocowo - warzywny może okazać się bowiem nie tylko smacznym dodatkiem do codziennego menu, ale co istotne, sposobem na dostarczenie dziecku bardzo dużej ilości witamin i niezbędnych składników mineralnych. Jesteśmy przekonani o tym, iż odpowiednio skomponowane mieszanki słodkich owoców i bardzo zdrowych warzyw, okażą się być bardzo dobrym uzupełnieniem diety absolutnie każdego dziecka.

Zdrowe soki z wyciskarki

Najważniejsze jest to, aby stawiać na świeże warzywa i owoce, najlepiej sezonowe, pochodzące z lokalnych upraw. Tylko bowiem w ten sposób możemy mieć pewność, o jakiej jakości warzywach i owocach mówimy oraz jak cenne wartości są one w stanie dostarczyć do organizmu. Zdrowe soki mogą być zarówno dodatkiem do codziennego jadłospisu dziecka, ale również i formą deseru, która dostarczy zarówno słodkości, jak również i mnóstwa energii. Warto zaznaczyć także fakt, iż poprzez soki można ,,przemycić” dziecku witaminy, których w postaci całych owoców lub warzyw nie chciałoby przyjąć. Wiele dzieci nie lubi bowiem ich w całości. Mają miękką konsystencję, mają pestki, mogą być kwaśne. Warzywa charakteryzują się z kolei specyficznymi smakami, stąd też przez dzieci często są eliminowane jeszcze przed ich spróbowaniem. Wybierając najzdrowsze soki z wyciskarki, można tak skomponować takie napoje, że każde dziecko z pewnością z czystą przyjemnością będzie chciało je skosztować.

Rozszerzając dietę dziecka, problem z warzywami stanowi najczęściej pojawiający się kłopot. Zgodnie z zaleceniami wydanymi przez Instytut żywności i Żywienia, dzieci oraz dorośli powinni zjadać do pięciu porcji warzyw dziennie. Czy jest to w ogóle możliwe? W przypadku podania ich w całości, zazwyczaj nie, jednak tworząc zdrowe soki, już jak najbardziej tak. Możliwości tworzenia ciekawych propozycji jest bardzo dużo, a dzięki temu, iż ciekawie można łączyć ze sobą i owoce i warzywa, te cudne przysmaki z mnóstwem witamin, na pewno staną się ulubionymi dodatkami w diecie absolutnie każdego dziecka.

Przepisy na soki z wyciskarki dla dzieci

Nieprawdą jest, że soki kupione w sklepie są tak samo dobre i zdrowe jak te, które samodzielnie wyciskamy. W tych sklepowych znajduje się najczęściej dodatkowo cukier lub syrop glukozowo - fruktozowy, a nawet i wiele innych dodatków, które wpływają negatywnie na organizm rozwijającego się dziecka. Jeśli chodzi o kupne soki warzywne, w nich najczęściej znaleźć można duże ilości soli, jaka jak z pewnością doskonale wiemy, nie jest dobra i którą, szczególnie w przypadku małych dzieci, powinno się unikać. Soki wyciskane to najlepszy wybór, na jaki mogą postawić wszyscy rodzice. Wykorzystując dobrą wyciskarkę wolnoobrotową, ta pozwala uzyskać świeży i niezwykle wartościowy sok warzywno - owocowy, który jesteśmy przekonani - pokocha każde dziecko.

7 przepisów na soki dla dzieci z wyciskarki:

  1. 3 jabłka, 5 marchewek, garść szpinaku
  2. 1 mango, 4 marchewki, 2 pomarańcza
  3. 2 jabłka, połowa małego arbuza, liście mięty
  4. 2 jabłka, 3 kiwi, natka pietruszki, garść szpinaku
  5. szklanka malin, 1 jabłko, 1 gruszka, 1 burak
  6. 2 jabłka, 2 ogórki, 2 limonki
  7. 2 jabłka, 2 marchewki, garść malin, garść szpinaku, sok z cytryny

Nie ma wątpliwości, iż dieta dziecka powinna być bogata w odpowiednie ilości warzyw i owoców. Warto więc o tym pamiętać i każdego dnia tworzyć ciekawe, wciąż nowe kompozycje smakowe, jakie to staną się nieodłącznym elementem codziennego menu każdego dziecka. Poprzez odpowiednio wypracowane nawyki żywieniowe, dzieci przyzwyczajają się do określonych smaków i nie mają w późniejszym czasie absolutnie żadnych problemów z tym - by zdrowo jeść i unikać nieodpowiednich produktów. Nie mając w przestrzeni domowej wyciskarki do soków, jak najbardziej warto w nią właśnie zainwestować, tak, aby soki stały się dla naszych dzieci w pełni zdrowym nawykiem.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel